lunes, 14 de febrero de 2011

HISTORIAS DE TUY. EL CINEMATÓGRAFO EN TUY




No ano 1897 e da man dos operadores da casa Lumiere, os pioneiros portugueses Azebedo y Cesar Marqués, chega a Tuy un dos inventos mais revolucionarios do século: O cinematógrafo. A inexistencia doutros locais alternativos, obriga ós organizadores a elexir ó Teatro Principal. Unha das películas que se exhibe é a célebre Regador regado, o primeiro “gag” da historia do cinema. As sesións incluían todo tipo de materiais:
chegadas de trens, cortes de Zares ou vistas de Niza; películas de 50 segundos de duración, agrupadas en sesións de dez. Entre cinta e cinta, descanso obrigado na escuridade, mentres o proxeccionista facía o cambio no seu aparello. Algunha destas sesións chega a custar a desorbitada cantidade de oito pesetas, a pesar de que o prezo normal eran cincuenta céntimos. O xornal “Faro de Vigo” adiantaba na súa edición do 9 de maio de 1897 o acontecimento:

“accediendo a las reiteradas instancias del público, y a pesar del compromiso que ya tiene la empresa contraído para exhibir el Cinematógrafo-Lumine (sic) en Tuy, es probable que mañana lunes haya una sesión, última definitiva, en la que se exhiban los cuadros más escogidos de la numerosa colección expuesta estos días, y algunos otros nuevos.”
(Faro de Vigo, 9.5.1897)

Las fechas en las que tienen lugar las proyecciones se marcan en el calendario entre el 13 y el 17 de mayo (La Integridad 15-5-1897) y este periódico lo reflejaría con esta reseña:

“Ayer se exhibió por primera vez en el teatro el cinematógrafo, presentando una hermosa colección de cuadros, que fueron del completo agrado del público, el cual salió muy satisfecho de este espectáculo, no conocido en esta ciudad. (La integridad,
14.5.1897);

Das sesións de Tui traemos un efecto do uso do cinematógrafo, que fala do consumo eléctrico xerado pola lámpada do proxector:

“ Las pequeñas intermitencias e interrupciones que experimentó estos días el alumbrado eléctrico de esta ciudad, fueron debidas al cinematógrafo, que por no disponer de aparatos a propósito para corrientes alternas absorbía una desmesurada cantidad del prodigioso fluido. (La integridad, 17.5.1897).





Fuentes:
-Revista Galega de Ensino. Nº 14 Febreiro 1997
-O cine en Galicia. Xunta.Conselleria de Cultura.
-Tradición y modernidad en la arquitectura del espectáculo.Los teatros-cine en Galicia. Jesús Angel Sanchez García
-O bosque inanimado. Cen anos de cine en Galicia Eduardo Galán

No hay comentarios:

Publicar un comentario

jesuspresa@hotmail.es